Un rock tăios, purtat în goana pedalei duble, pe chitare cam cât îi stă bine heavy-metalului să se afirme. Așa am auzit „TEMPLUL TĂCERII”, primul album al formației Anton. Departe de a fi un debutant, chiar dacă într-o structură nouă de trupă, Ovidiu Anton atacă frontal un gen al rockului părăsit în ultima perioadă de găștile nou înființate. Sunt puține trupe care se formează acum și se apucă să scrie în stilul muzicii care a schimbat lumea în urmă cu trei decenii, dar sunt și cei experimentați, întorși la prima pasiune, heavy metalul. O regăsire care, iată, reaprinde sunetul chitarelor cu distors, al tobelor mitraliate, însoțite de voci puternice, în tonuri ascuțite.

„Templul Tăcerii” este un proiect care are toate ingredientele să surprindă, să atragă și să aducă generații noi de metaliști lângă scenă
Asemenea multor produse muzicale puse în așteptare de pandemie, și abumul Anton a fost îndelung gândit, pregătit și șlefuit cu un timp suplimentar, neestimat inițial. Finisajele au fost prelungite și de schimbările de componență, fondatorul dorind ca pe banda primului material să se regăsească toți cei care reprezintă acum trupa. Chitariștii Iulian Horvath Bugheşiu și Andrei Bogdan, basistul Dani Vlad și toboșarul Fernando Drăgănici. Așa că, în noua formulă, albumul a fost practic reînregistrat.
În privința conținutului, se simte compoziția de parcurs. Sunt piese lansate de mai multă vreme, dar cărora autorul le-a potrivit o formă care să sune unitar pentru studio (ex: “Amintirea Ta”; “Templul Tăcerii”; “Mai mult decât ieri”; ”După 30 de ani”). Avem, astfel, 10 repere care construiesc un puzzle de teme și de senzații rock din sfere de viață aparent diferite, dar unite conceptual de îndemnul scris pe disc:
“Muzica noastră se cântă și se ascultă cu pumnul drept strâns!”
Chiar şi cu pumnul ridicat, aș zice, pentru că rockul trezește rapid senzația militantismului combatant, combinat aici cu puțină nostalgie și cu spirit de camaraderie (ex: Imnul Bikers For Humanity).

De la “Linia Întâi”, trecând prin “Victoria” și până la “Suntem Brazi”, semnalul de ridicare prin rock se afirmă fidel. “Povestea Stejarului” și “Mai mult decât ieri” sunt baladele care anunță temporar chemarea din front. Mi-au plăcut tobele de pe “Linia Întâi” și de pe “Templul Tăcerii”, iar chitarele de pe “Jurăminte” și “Amintirea Ta”, cu un ton destul de sharp îți dau senzația sunetului care despică potrivit, prin riff-uri și solo-uri, întregul mesaj instrumental. În completarea unei astfel de senzații, vin și temele rapide ale acelorași piese, de la început de album și până la ultimul sunet al imnului Bikers For Humanity.
Pe câteva piese am avut și senzatia heavy metalului optzecist (+). Și dacă definesc sound-ul ca fiind old-school, comparația se referă strict la perioada GOLD a stilului, spusă mai sus, și nu la exprimarea actuală, cea de pe disc. Avem tehnică de la Ronnie James Dio, Joacim Cans (HammerFall), pasaje corale și armonii filtrate prin tușa autohtonă – Cargo și chiar puțin din Kryptonul de la granița anilor `90.

Ovidiu Anton este un cantautor cu o rapiditate proverbială a compoziției, o voce distinctă, care, dincolo de energia acutelor, își pune bine amprenta pe mesajul rockului recent. „Templu Tăcerii” este un album cu o notă bună la debut. Un produs musai de ascultat, de fredonat și de purtat în gând ca pe o rimă a vremurilor prezente, potrivită supraviețuirii prin curaj. Concertul de lansare a albumului va avea loc în 11 iunie, în Clubul Quantic din București. Invitatul special al trupei va fi Alin Moise.

Conceptul grafic a beneficiat de artwork-ul Cameliei Rolea și de designul realizat de Robert Filip.
Tracklist
LINIA ÎNTÂI
VICTORIA
JURĂMINTE
TEMPLUL TĂCERII
POVESTEA STEJARULUI
DUPĂ 30 DE ANI
AMINTIREA TA
MAI MULT DECÂT IERI
SUNTEM BRAZI
IMNUL BIKERS FOR HUMANITY (feat. Cristian Hrubaru)
Trupa ANTON înseamnă:
Ovidiu Anton – voce
Iulian Horvath Bugheşiu – chitară
Andrei Bogdan – chitară
Dani Vlad – bass
Fernando Drăgănici – tobe
Au mai înregistrat pe album:
Liviu Sorescu – clape
Miryam Anabtavi
Irina Cărămizaru
Mădălina Constantinescu
Rock’N’FoodⒸ2022